Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Innowacje pedagogiczne 2021/2022

 Innowacje pedagogiczne realizowane w Naszej Szkole w w roku 2021/2022

Marcelin Makowski - „Edu-elo geografio”

Innowacja pedagogiczna polega na wspieraniu uczniów w nauce geografii oraz nauczyciela w jej efektywnym nauczaniu, poprzez pracę na platformie edukacyjnej „Eduelo”.

Jest to obszerna baza pytań zgodnych z podstawą programową przedmiotu skonstruowana do każdej lekcji w klasach 5-8. Pytania mają atrakcyjną i różnorodną formę zachęcającą uczniów do ciągłego utrwalania i pogłębiania wiedzy, dlatego uczniowie chętnie angażują się w ich rozwiązywanie. Praca uczniów na platformie wspierana jest dodatkowo systemem nagród i możliwością rywalizacji ze znajomymi.

Innowacja odbywać się będzie w ramach zajęć lekcyjnych w klasach 5-7, jako element godziny lekcyjnej, a także podczas pracy własnej uczniów w domu, poprzez rozwiązywanie przygotowanych quizów powtórzeniowych.

Adriana Cora - "Niepoważna muzyka poważna".

Innowacja ma na celu przybliżenie dzieciom klasycznej muzyki w przyjemny i lekki sposób. Zapoznanie z najsłynniejszymi kompozycjami światowymi. Nauka wybranych utworów na dzwonkach. 

Ewelina Wawak -  „Zakodowani na wrażliwość, dobro i piękno”

Innowacja jest przede wszystkim odpowiedzią na bieżące potrzeby dzieci.

Jednocześnie realizuje wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz opublikowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022.

Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u uczniów uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w połączeniu z kształtowaniem postaw prozdrowotnych, w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez  doświadczanie i eksperymentowanie.

Innowacja wprowadza edukację w modelu STEAM (Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics). Idea STEAM to spójne połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki oraz matematyki. Taki sposób pracy powoduje, że dziecko z biernego odbiorcy staje się twórcą, konstruktorem poszukującym najlepszych rozwiązań.

Kamila Bubała - „ Do świata emocji przez sztukę.”

W innowacji pedagogicznej „ Do świata emocji przez sztukę” zaproponowano dzieciom ciekawą i inspirującą metodę rozwijającą sprawność manualną jaką jest arteterapia.

Zajęcia opierają się na pobudzeniu działalności manualno-plastycznej dzieci, która jest jedną z najprzyjemniejszych i najchętniej podejmowanych przez nie form aktywności.

Dodatkowym atutem zajęć plastycznych jest wykorzystanie surowców wtórnych, a co za tym idzie uwrażliwienie uczniów na dbałość o środowisko naturalne poprzez zastosowanie upcyklingu i recyklingu. Ponadto przy pomocy klocków lego będą tworzone miniaturowe obrazki.

Projekt bazuje na poznawaniu świata zmysłami i stymulacji polisensorycznej. Uczniowie pracują na materiałach ich otaczających, tj. drewnie, papierze, odpadach, folii, farbach, włóczkach, filcu, gipsie, tkaninach. To wszystko służy nam do zabawy z dziećmi.

Katarzyna Olma - "Słoik pełen dobrych zachowań"

Program dla dzieci z klasy 2b rozwijający kompetencje emocjonalno - społeczne. Zajęcia będą się odbywały w ramach edukacji wczesnoszkolnej raz w miesiącu. Głównym celem jest poprawa relacji rówieśniczych oraz integracja zespołu klasowego. Tematyką zajęć będą między innymi: 

1. Emocje i strategie radzenia sobie z nimi

2. Komunikacja werbalna i niewerbalna

3. Trudne sytuacje w szkole i poza nią i strategie radzenia sobie z nimi

4. Umiejetność uważnego słuchania

5. Pozytywne myślenie

6. Ja w grupie - budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby.

Jan Bąk - Jest moc! - język polski w XXI wieku”. 

Zainteresowaniom humanistycznym sprzyja obecny rozwój technologiczny. Przeobrażeniom podlega również warstwa językowa, tak ważna przecież na etapie kształcenia. Język polski jako przedmiot szkolny jest nieodłącznym elementem nauki każdego ucznia. Natomiast ten sam język w szkole i poza nią staje się jednym z głównych nośników komunikacji międzyludzkiej w każdej dziedzinie życia. Poznanie zastosowań języka w kulturze umożliwi osobom biorącym udział w zajęciach nie tylko poszerzenie zakresu wiedzy, ale również swobodniejsze i bezpieczniejsze korzystanie z nowych technologii. „Jest moc! - język polski w XXI wieku”, to program innowacji stworzony z myślą o uczniach klas 7 oraz 8 SP. Powstał w związku z dynamicznym rozwojem cywilizacyjnym i jest propozycją, która wprowadzi ucznia w proces wynikający ze zmian komunikacyjnych zachodzących w nowoczesnej formule językowej i jednocześnie przybliży problematykę kultury współczesnej. Zagadnienia omawiane podczas zajęć są bezpośrednio związane z językiem stosowanym w otaczającym nas świecie, co (w połączeniu z podstawą programową) znacznie poszerza zakres wiedzy, nie tylko z języka polskiego. Innowacja została opracowana
w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego, z uwzględnieniem treści z zakresu języka polskiego oraz medioznawstwa i kulturoznawstwa. Program jest ściśle związany z problematyką zastosowania języka polskiego w literaturze, filmie, muzyce i współczesnych mediach. Dzięki temu uczniowie poznają podstawowe zależności między językiem i kulturą.