UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ XII – Ogólnopolski Program ,,Uczymy Dzieci Programować”
Z przyjemnością informujemy, że klasa 3b bierze udział w Ogólnopolskim Programie ,,Uczymy Dzieci Programować”
Naszym mottem jest: Nauka kodowania nie musi być ani trudna, ani nudna.
Program jest realizowany w formie ścieżki alternatywnej „Bezpieczni w cyfrowym świecie”.
Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i doskonałą zabawą.
„Bezpieczni w cyfrowym świecie” (ścieżka spójna z 8 punktem kierunków realizacji polityki oświatowej państwa).
Podczas realizacji zajęć uwzględnione będą różnego rodzaju aktywności dopasowane odpowie
dnio do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Będą to zarówno zabawy ruchowe, manipulacyjne, zawierające elementy kodowania. Podczas zajęć pojawią się również elementy majsterkowania, konstruowania i eksperymentowania. Całość zajęć będzie spójna z edukacją w nurcie STEAM.
E.W.
Co potrafi komputer?
Pierwsze zajęcia za nami. Był to doskonały trening bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z urządzeń cyfrowych.
Poćwiczyliśmy umiejętność pracy zespołowej i logicznego myślenia.
Okazało się, że sami potrafimy przeprowadzić poważne badania diagnostyczne i stworzyć wykres. Tym razem zbadaliśmy, ile czasu pochłaniają nam urządzenia cyfrowe.
Wiemy teraz, że tablet, komputer i smartfon to narzędzia, które służą nie tylko do zabawy. Stworzyliśmy projekty własnych – twórczych tabletów.
Rozwijanie wyobraźni i kreatywności to chyba najlepsze, co wynieśliśmy z tych zajęć. I oczywiście ważna lekcja – jak nie dać się zwariować, gdy wszędzie wokół ekrany.
Klasa 3b podejmuje technologiczne wyzwanie. Uczymy się bezpiecznie, mądrze i z jak największą korzyścią dla nas – używać narzędzi cyfrowych. Korzystamy ze sprzętu „Laboratoria Przyszłości”.
Tym razem z elementem konstruowania – budujemy i wprawiamy w ruch pojazdy typu VEX.
To początek pracy z tym narzędziem…zapowiada się ciekawie.
W listopadzie kodujemy na wirtualnej macie oraz przypominamy tradycje i obyczaje związane z andrzejkami. Kim zostaniemy w przyszłości? Tę tajemnicę pozwoliły nam odkryć wirtualne wróżby…architekt, lekarz, aktor…a może po prostu szczęśliwy człowiek?
Przy okazji łamiemy głowy, rozwiązując andrzejkowe sudoku. :) Daliśmy radę z każdym zadaniem…to chyba dobra wróżba. :)
W grudniowej odsłonie…
W tym szczególnym miesiącu nie mogło obyć się bez świątecznego akcentu. Wyzwanie okazało się poważne, bo stawką były magiczne, świąteczne rekwizyty. Aby je zebrać, musieliśmy napisać prawidłowy kod. Na szczęście byliśmy bezbłędni i jeszcze przed Wigilią cała pula została zgarnięta!
To było poważne wyzwanie – taki kod to już pierwszy krok do pisania programów komputerowych!
Nauczyliśmy się, że w sieci…trzeba być ostrożnym…jeden mały błąd mógłby sporo kosztować.
Przyszłość w naszych rękach!
W lutym stawiamy na elementy majsterkowania, konstruowania i eksperymentowania. Całość zajęć jest spójna z edukacją w nurcie STEAM (science – nauka, technology – technologia, engineering – inżynieria, arts – sztuka, mathematics – matematyka).
Korzystamy ze sprzętu zakupionego w ramach „Laboratoriów Przyszłości”. To inspirujące i wszechstronne doświadczenie. Oprócz wspaniałej zabawy rozwijamy się w nurcie STEAM i kształtujemy kompetencje kluczowe.
Planujemy powtórzyć spotkanie z zestawem Boffin, który pozwala nam poznać podstawy elektroniki w prosty i przyjemny sposób!
E.W.