MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY - EMOCJA
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 1a oraz 2a wraz z jej wychowawcami przystępują do Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Emocja" mającego na celu rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych u dzieci i młodzieży. Inicjatywa skierowana jest do uczniów z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.
Cele szczegółowe projektu :
-
kształtowanie postaw społecznych wśród dzieci,
-
dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi,
-
aktywizacja dzieci w kierunku zrozumienia emocji i uczuć innych osób,
-
budowanie przyjaznego klimatu integracji,
-
eliminowanie zachowań agresywnych,
-
wychowanie do wartości takich jak: empatia, wyrozumiałość, szacunek, wrażliwość.
Więcej informacji na temat projektu:
Koordynator: Kamila Bubała
W pierwszej połowie września 2021 r. klasy 1a oraz 2a przystąpiły do realizacji pierwszego Modułu w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”. Tematem wiodącym tego modułu była Kreatywność.
Celem zajęć było rozbudzenie w dzieciach wiary we własne możliwości, dostrzeganie swoich talentów i mocnych stron, rozwijanie wyobraźni oraz integracja zespołu klasowego poprzez zabawy. Uczniowie m.in. zaznaczali na termometrze uczuć swoje samopoczucie na zajęciach, przygotowali słoiki złości i radości, wysłuchali bajki „The Dot” oraz wykonali prace plastyczne pt. „Jestem Mistrzem w …”.
W październiku klasy 1a i 2a realizowały kolejne zamierzenia pierwszego modułu Projektu Edukacyjnego "Emocja" pt. Kraina Kreatywności. W ramach zajęć uczniowie bawili się w kodowanie i tym samym zapoznali się z terminem PJM (Polski Język Migowy). Wspólnie obejrzeli krótki filmik instruktażowy poznając kilka słów w języku migowym, m. in.: „dzień dobry”, „do widzenia”, „dziękuję”, „przepraszam” i „proszę”.
Przed nami kolejne równie ciekawe i inspirujące zajęcia w ramach Projektu Emocja.
MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY EMOCJA
SPRAWOZDANIE Z MODUŁU II: KRAINA WYOBRAŹNI
W okresie od 7 listopada do 17 grudnia klasy 1a oraz 2a realizowały kolejny moduł w ramach projektu Emocja. Tym razem dla uczniów otworem stanęła Kraina Wyobraźni. Celem zajęć było pobudzanie wyobraźni twórczej, fantazji i kreatywności uczniów oraz rozbudzanie ich aktywności i chęci zaangażowania podczas zajęć. Uczniowie podczas zajęć słuchali opowiadania o „Żółtym baloniku” a następnie wykonywali pracę plastyczną pt.: :Mój balonik marzeń”. W tej formie aktywności dzieci wykorzystywały swoją fantazję i wyobraźnię. Samodzielnie dobierały odpowiednie kolory i elementy do pracy plastycznej. Przy użyciu aplikacji Quiver tworzyły i animowały własne żółte baloniki.
Ponadto w tym module uczniowie klas 1a i 2a zobaczyli film „Miejsce na miotle”. Film miał na celu uświadomienie uczniom faktu, że wyobraźnia czyni nas wielkimi, że w dużej mierze od umiejętnego snucia marzeń zależy jakość naszego życia. Przekonanie ich jak ważne jest, aby wyobraźnię traktować poważnie i traktować ją jak możliwość do osiągnięcia celów.
SPRAWOZDANIE Z MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EMOCJA
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja realizowany jest w naszej szkole od września br. W projekcie udział biorą dwie klasy: klasa 1a oraz klasa 2a. Ponadto do projektu przystąpiło trzech nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W ramach projektu klasy 1a i 2a wzięły udział w Kartkach z Iskierkami Emocji. Projekt ten polega na przygotowaniu wraz ze swoją grupą- kartek okolicznościowych, które wysyłane są następnie do partnerskiej klasy/grupy. Klasa 1a wysłała swoje karteczki z iskierkami do uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie, województwo wielkopolskie. Z kolei uczniowie z klasy 2a przygotowali karteczki świąteczne dla dzieci uczących się w Polskiej Sobotniej Szkole w Sutton, w Wielkiej Brytanii.
Kartki wykonane przez uczniów klasy 2a.
Klasa 2a
Uczniowie Polskiej Sobotniej Szkole w Sutton, w Wielkiej Brytanii.
MODUŁ III: MOC SŁÓW
Moduł III realizowany był od 7 stycznia do 28 lutego br. Klasy 1a oraz 2a pracowały na materiale, który miał na celu rozwijanie umiejętności funkcjonowania społecznego poprzez rozwój kompetencji takich, jak: poszanowanie dla odmienności, otwartość i empatia, życzliwość, wrażliwość na potrzeby innych. Uczniowie podczas zajęć wysłuchali opowiadania o „Ciepłym i Puchatym” a następnie udzielali odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela prowadzącego. Ponadto, podczas zabawy w ciepłe i puchate, dzieci miały okazję obdarzyć dobrym słowem swojego kolegę – swoją koleżankę. Korzystając z aplikacji Quiver wykonały pracę plastyczną również w oparciu o opowiadanie.
Podczas zajęć towarzyszyła nam spokojna, relaksacyjna muzyka (link poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=tpYnYczNkQc
Koordynator: Kamila Bubała