Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY - EMOCJA

W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 1a oraz 2a wraz z jej wychowawcami przystępują do Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Emocja" mającego na celu rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych u dzieci i młodzieży. Inicjatywa skierowana jest do uczniów z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.

Cele szczegółowe projektu :

  • kształtowanie postaw społecznych wśród dzieci,

  • dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi,

  • aktywizacja dzieci w kierunku zrozumienia emocji i uczuć innych osób,

  • budowanie przyjaznego klimatu integracji,

  • eliminowanie zachowań agresywnych,

  • wychowanie do wartości takich jak: empatia, wyrozumiałość, szacunek, wrażliwość.

Więcej informacji na temat projektu:

https://emocja.org

Koordynator:  Kamila Bubała

W pierwszej połowie września 2021 r. klasy 1a oraz 2a przystąpiły do realizacji pierwszego Modułu w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”. Tematem wiodącym tego modułu była Kreatywność.

Celem zajęć było rozbudzenie w dzieciach wiary we własne możliwości, dostrzeganie swoich talentów i mocnych stron, rozwijanie wyobraźni oraz integracja zespołu klasowego poprzez zabawy. Uczniowie m.in. zaznaczali na termometrze uczuć swoje samopoczucie na zajęciach, przygotowali słoiki złości i radości, wysłuchali bajki „The Dot” oraz wykonali prace plastyczne pt. „Jestem Mistrzem w …”.

W październiku klasy 1a i 2a realizowały kolejne zamierzenia pierwszego modułu Projektu Edukacyjnego "Emocja" pt. Kraina Kreatywności. W ramach zajęć uczniowie bawili się w kodowanie i tym samym zapoznali się z terminem PJM (Polski Język Migowy). Wspólnie obejrzeli krótki filmik instruktażowy poznając kilka słów w języku migowym, m. in.: „dzień dobry”, „do widzenia”, „dziękuję”, „przepraszam” i „proszę”.

Przed nami kolejne równie ciekawe i inspirujące zajęcia w ramach Projektu Emocja.

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY EMOCJA

SPRAWOZDANIE Z MODUŁU II: KRAINA WYOBRAŹNI

 

   W okresie od 7 listopada do 17 grudnia klasy 1a oraz 2a realizowały kolejny moduł w ramach projektu Emocja. Tym razem dla uczniów otworem stanęła Kraina Wyobraźni. Celem zajęć było pobudzanie wyobraźni twórczej, fantazji i kreatywności uczniów oraz rozbudzanie ich aktywności i chęci zaangażowania podczas zajęć. Uczniowie podczas zajęć słuchali opowiadania o „Żółtym baloniku” a następnie wykonywali pracę plastyczną pt.: :Mój balonik marzeń”. W tej formie aktywności dzieci wykorzystywały swoją fantazję i wyobraźnię. Samodzielnie dobierały odpowiednie kolory i elementy do pracy plastycznej. Przy użyciu aplikacji Quiver tworzyły i animowały własne żółte baloniki.

Ponadto w tym module uczniowie klas 1a i 2a zobaczyli film „Miejsce na miotle”. Film miał na celu uświadomienie uczniom faktu, że wyobraźnia czyni nas wielkimi, że w dużej mierze od umiejętnego snucia marzeń zależy jakość naszego życia. Przekonanie ich jak ważne jest, aby wyobraźnię traktować poważnie i traktować ją jak możliwość do osiągnięcia celów.

SPRAWOZDANIE Z MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EMOCJA

 

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja realizowany jest w naszej szkole od września br. W projekcie udział biorą dwie klasy: klasa 1a oraz klasa 2a. Ponadto do projektu przystąpiło trzech nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

W ramach projektu klasy 1a i 2a wzięły udział w Kartkach z Iskierkami Emocji. Projekt ten polega na przygotowaniu wraz ze swoją grupą- kartek okolicznościowych, które wysyłane są następnie do partnerskiej klasy/grupy. Klasa 1a wysłała swoje karteczki z iskierkami do uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie, województwo wielkopolskie. Z kolei uczniowie z klasy 2a przygotowali karteczki świąteczne dla dzieci uczących się w Polskiej Sobotniej Szkole w Sutton, w Wielkiej Brytanii.

Kartki wykonane przez uczniów klasy 2a.

     Klasa 2a

Uczniowie Polskiej Sobotniej Szkole w Sutton, w Wielkiej Brytanii.

 

 

MODUŁ III: MOC SŁÓW

Moduł III realizowany był od 7 stycznia do 28 lutego br. Klasy 1a oraz 2a pracowały na materiale, który miał na celu rozwijanie umiejętności funkcjonowania społecznego poprzez rozwój kompetencji takich, jak: poszanowanie dla odmienności, otwartość i empatia, życzliwość, wrażliwość na potrzeby innych. Uczniowie podczas zajęć wysłuchali opowiadania o „Ciepłym i Puchatym” a następnie udzielali odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela prowadzącego. Ponadto, podczas zabawy w ciepłe i puchate, dzieci miały okazję obdarzyć dobrym słowem swojego kolegę – swoją koleżankę. Korzystając z aplikacji Quiver wykonały pracę plastyczną również w oparciu o opowiadanie.

Podczas zajęć towarzyszyła nam spokojna, relaksacyjna muzyka (link poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=tpYnYczNkQc

BAJKA O CIEPŁYM I PUCHATYM 

Koordynator: Kamila Bubała

MODUŁ IV: EMPATIA

 

    Moduł IV realizowany był od 20 marca do 7 maja br. Klasy 1a oraz 2a pracowały
na materiale, który miał na celu podwyższanie poczucia własnej wartości, a także zrozumienia, co przeżywają inni ludzie. Przed rozpoczęciem zajęć uczniowie na termometrze uczuć określali swoje samopoczucie. Ponadto dzieci kontaktowały się z emocjami przez dźwięk.

Z zamkniętymi oczami odtwarzały kolejne dźwięki oraz rozpoznały emocje, jakie czuły, słysząc te dźwięki. W obrębie tej tematyki uczniowie rysowali również Emocjacza, śmiesznego stworka. Wykonywanie pracy plastycznej dało dzieciom wiele radości i satysfakcji.

Uczniowie w ramach modułu Empatia obejrzeli film animowany „Grufolak” a następnie wzięli udział w dyskusji na jego temat. Dodatkowo dzieci zapoznały się z animacją związaną

z empatią, do której link znajduje się poniżej: 

https://www.youtube.com/watch?v=CZAz4NCUPck&t=12s

W czasie trwania modułu IV dzieci klas 1a oraz 2a stworzyli również swoje słoiki wdzięczności, do których uczniowie wrzucali karteczki „za co jesteśmy wdzięczni…”. Ostatnią pracą plastyczną wykonaną  na tym etapie były „Empatyczne okulary”, w której uczniowie wyobrażali sobie, że każdy z nich nosi okulary, przez które patrzy na świat.

 

                                                                                    Koordynator: Kamila Bubała