Innowacje pedagogiczne 2025/2026
Innowacje pedagogiczne realizowane w Naszej Szkole w w roku 2025/2026
Sabina Szendera i Karolina Zontek - "Literki w akcji"
W roku szkolnym 2025/2026 w klasach pierwszych naszej szkoły realizowana będzie innowacja pedagogiczna „Literki w akcji” – oparta na międzynarodowym projekcie edukacyjnym o tej samej nazwie. Jej celem jest nauka liter i doskonalenie umiejętności czytania poprzez ruch, zabawę i działania twórcze. Uczniowie będą poznawać litery w sposób aktywny – tańcząc, tworząc, eksperymentując i współpracując w grupach.
Program rozwija kreatywność, motorykę małą i dużą, a także uczy współdziałania i komunikacji. Innowacja obejmuje trzy etapy realizowane w ciągu roku szkolnego (jesienny, zimowy i wiosenny), a efekty pracy będą prezentowane na stronie szkoły.
Karolina Zontek - "Matematyka w ruchu- uczymy się liczyć całym ciałem"
W roku szkolnym 2025/2026 w klasie I a naszej szkoły realizowana jest innowacja pedagogiczna z zakresu edukacji matematycznej pod nazwą „Matematyka w ruchu – uczymy się liczyć całym ciałem”. Jej głównym celem jest pokazanie uczniom, że matematyka to nie tylko liczby i działania zapisywane w zeszycie, ale także wspaniała przygoda, którą można przeżywać poprzez ruch, zabawę i współpracę z rówieśnikami.
Podczas zajęć dzieci uczą się liczyć, porównywać liczby, rozpoznawać figury geometryczne i rozwiązywać proste zadania tekstowe w sposób aktywny i angażujący. Wykorzystują do tego gry dydaktyczne, maty edukacyjne, klocki, rekwizyty i własne ciało – skacząc, tańcząc, budując i inscenizując zadania.
Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu w ramach edukacji matematycznej i łączą elementy ruchu, muzyki, dramy oraz zabaw sensorycznych. Taka forma nauki pozwala uczniom łatwiej zapamiętywać nowe treści, rozwijać logiczne myślenie i orientację przestrzenną, a przede wszystkim uczy współpracy i radości z nauki.
Dzięki innowacji dzieci odkrywają, że matematyka może być ciekawa, przyjemna i bliska codziennemu życiu. Program rozwija nie tylko umiejętności matematyczne, ale również motorykę, koncentrację i pewność siebie, budując pozytywne nastawienie do nauki od najmłodszych lat.
Jan Bąk -„Ej-Aj, to nie boli! Nowoczesny wymiar języka polskiego“
Ostatnie lata to dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji. Wpływa ona zasadniczo na format językowy współczesnego nastolatka. Mechanizmy programowania Al sprawiają, że humanistyka przeżywa obecnie swój renesans. Specjaliści ds. programowania Al to przede wszystkim świadomi użytkownicy języka. Rozwój sztucznej inteligencji oraz infrastruktury multimedialnej stworzył nowy model komunikacyjny, który warto poznać. Program innowacji pedagogicznej pt.: „Ej-Aj, to nie boli! Nowoczesny wymiar języka polskiego“ jest przeznaczony dla uczniów klas 7 i 8 SP, którzy wykazują szczególne zainteresowanie nauką języka polskiego oraz zagadnieniami bezpośrednio związanymi z językiem stosowanym w otaczającym ich świecie. Został on oparty na przyjętych standardach nauczania języka polskiego oraz medioznawstwa i kulturoznawstwa. Program jest ściśle związany problematyką zastosowania języka polskiego w literaturze, filmie, muzyce i współczesnych mediach, dzięki czemu uczniowie poznają podstawowe zależności między językiem, a kulturą.
Elżbieta Pawlik-Drąg - „Czas na oddech”
Praktyka mindfulness jest prosta, naturalna i dostępna dla każdego. Nie wymaga specjalnych narzędzi ani umiejętności – jedynie chęci doświadczania siebie w teraźniejszości. Regularne ćwiczenia uczą dzieci zauważać własne emocje, lepiej radzić sobie ze stresem, rozwijać koncentrację oraz budować postawę życzliwości wobec siebie i innych.
„Czas na oddech” to przestrzeń, w której dzieci mają możliwość wyciszenia się, lepszego poznania siebie rozpoznania tego co czują i rozwijania uważności, która w przyszłości stanie się cennym zasobem wspierającym ich rozwój i codzienne życie.
Zajęcia odbywają się w podczas zajęć świetlicowych w czasie jednej z przerw między lekcjami w budynku szkoły przy ulicy Jeżynowej.
Grażyna Cembala -"Pozwól mi wyrazić siebie - tworzymy portfolio własnych talentów”
Innowacja „Pozwól mi wyrazić siebie – tworzymy portfolio własnych talentów” powstała, by wzmacniać i rozwijać adekwatne poczucie własnej wartości u uczniów poprzez działania twórcze oraz autoekspresję. Rozwijając umiejętność mówienia o sobie, sprzyja skupieniu uczniów na pozytywnym obrazie samego siebie, na swoich mocnych stronach. Kształtuje ich sprawczość w odniesieniu do budowania i doceniania własnego wizerunku poprzez tworzenie indywidualnego portfolio jako formy autoprezentacji.
Anna Byrdy - "Glina i dźwięk"
Innowacja pedagogiczna „Glina i dźwięk – sztuka wyciszenia” autorstwa mgr Anny Byrdy realizowana jest w roku szkolnym 2025/2026 w klasach I–III oraz Vb. Jej celem jest rozwijanie kreatywności, zdolności manualnych i umiejętności wyciszania się poprzez łączenie pracy z gliną i słuchania muzyki relaksacyjnej. Zajęcia mają charakter arteterapeutyczny i służą wspieraniu emocjonalnego oraz sensorycznego rozwoju uczniów. Dla każdej z wymienionych klas przewidziane są jedne zajęcia w roku szkolnym. Działania te sprzyjają koncentracji, relaksacji, poczuciu sprawczości oraz rozwijaniu estetyki i radości tworzenia.
Dominika Stefaniak- "Mistrz klawiatury"
Innowacja pedagogiczna „Mistrz klawiatury” realizowana jest w roku szkolnym 2025/2026 w klasach VII. W dobie powszechnego dostępu do technologii informacyjnych i komunikacyjnych umiejętność szybkiego oraz poprawnego pisania na klawiaturze staje się podstawową kompetencją cyfrową. Uczniowie często korzystają z komputera, smartfona czy tabletu, lecz nie potrafią pisać bezwzrokowo, co wydłuża czas pracy, sprzyja popełnianiu błędów i wpływa negatywnie na ergonomię pracy przy komputerze.
Innowacja „Mistrz Klawiatury” ma na celu rozwijanie praktycznych umiejętności posługiwania się klawiaturą, kształtowanie nawyków poprawnej postawy przy komputerze oraz wdrażanie uczniów do świadomego i efektywnego korzystania z narzędzi cyfrowych.






Warsztaty o powtórnym wykorzystaniu śmieci
SEKRETNE ŻYCIE OWADÓW
DZIEŃ SYBIRAKA
Czwartek lekkoatletyczny